FAQ

 

Algemeen

Wanneer kunt u ons bereiken?
Wij zijn bereikbaar op kantoor van 8u30 tot 12u en van 13u30 tot 18u. De beste manier om ons te bereiken is door een e-mail te sturen naar wim@belgianprintcompany.be. Voor dringende vragen kunt u ons telefonisch contacteren op het nummer 0475/41 12 13.

Wanneer wij niet onmiddellijk reageren (omdat we onderweg naar een klant zijn, bij een klant zijn of een andere reden), aarzel dan niet om een e-mail te sturen. Wij nemen zo snel mogelijk contact op!

Als u persoonlijk wil langskomen bij Belgian Print Company, maakt u best eerst een afspraak. Anders bestaat de kans dat u voor een gesloten poort komt te staan.
Hoe kan ik betalen?
- Contant betalen bij afhaling/levering.
- Via overschrijving voor afhaling/levering.
Sponsort Belgian Print Company mijn evenement?
Belgian Print Company kan eventueel uw evenement sponsoren. Stuur uw aanvraag via e-mail en wij nemen vervolgens contact met u op om de mogelijkheid te bespreken.
Ik vind mijn factuur niet meer. Kan ik deze opnieuw aanvragen?
Indien u de factuur niet meer terugvindt, betekent dat niet per se een probleem. Stuur ons gewoon een e-mail waarin u ons vraagt om een kopie van de factuur en wij sturen u deze zo snel mogelijk op.
Hoe milieuvriendelijk is Belgian Print Company?
Wij streven naar een zo ecologisch mogelijk productieproces. Daarbij maken we gebruik van milieuvriendelijke inkten en solventen. We hergebruiken de kartonnen verpakkingsdozen en we bieden onder andere fair trading textiel (SOL'S) aan.
 

Bestelprocedure

Hoe bestel ik?
- Volg het stappenplan om een offerte aan te vragen dat u hier terug vindt.
- Heeft u vragen in verband met het stappenplan of zijn er andere onduidelijkheden? Dan kunt u altijd hier contact opnemen. Wij helpen u graag verder!
Kan ik online prijzen bereken of bestellen?
Op dit ogenblik is dat nog niet mogelijk. Belgian Print Company prefereert de persoonlijke aanpak en berekent de prijs voor u. Vul de nodige gegevens in en wij bezorgen u een gedetailleerde offerte. Het stappenplan voor de offerte kunt u hier vinden. Wenst u een persoonlijke begeleiding, dan kunt u ook een afspraak maken met de zaakvoerder via wim@belgianprintcompany.be.
Kan ik een bestelling annuleren?
Nee. Zodra een bestelling geplaatst wordt, kan de fabrikant de bestelling niet meer terugnemen.
Kan ik andere producten of formaten bestellen die niet op de website staan?
Dat kan zeker en wij raden u ook aan om ons hiervoor te contacteren. Belgian Print Company streeft ernaar om zoveel mogelijk nieuwe producten aan te bieden. Stuur ons een e-mail met het betreffende product of formaat en wij zoeken naar de mogelijkheid.
Moet ik mezelf registreren om een offerte aan te vragen?
Om een offerte aan te vragen, vragen wij dat u uw contactgegevens invult. U hoeft daarbij geen wachtwoord in te voeren. Wij hebben uw contactgegevens nodig om het gewenste product en de factuur te versturen naar het correcte adres. Daarnaast kunnen wij u bereiken indien dit nodig zou zijn. Alle informatie wordt gebruikt om de service zo vlot mogelijk te doen verlopen.
Wat gebeurt er met mijn contactgegevens?
Uw contactgegevens worden enkel voor administratieve doeleinden gebruikt. Wij respecteren de privacy van elke klant en zullen dus in geen geval persoonlijke gegevens doorgeven aan derden.
 

Drukbestanden

Welke bestanden moet ik aanleveren voor de bedrukking?
- JPG bestanden
- PDF bestanden
- Ai bestanden (Adobe Illustrator)

Alle bestanden moeten in hoge resolutie (300 dpi) zijn om te voldoen aan de voorwaarden. Daarbij moeten ze in hun ware grootte worden doorgestuurd.

Indien de kwaliteit van het bestand niet voldoet voor de bedrukking, wordt uw ontwerp door ons bijgewerkt wanneer dit technisch mogelijk is. Hiervoor wordt een vast tarief van 25 euro (ex. BTW) per opdruk aangerekend. Voor we beginnen met de bedrukking, ontvangt u een digitaal voorbeeld van de aanpassing. Op die manier kunt u de afdrukgrootte en de positie van de bedrukking goedkeuren.
Welke resolutie moet ik hanteren voor mijn ontwerpen?
Uw gegevens moeten een resolutie hebben van minstens 300 dpi om kwaliteitsverlies te voorkomen. Daarbij moeten ze in hun ware grootte worden doorgestuurd om een optimale bedrukking te bekomen.
Kan ik zip files verzenden?
Ja, ingepakte archieven zoals bestanden in de vorm van zip files kunt u naar ons doorsturen. Wij kunnen de zip bestanden verwerken.
Kunnen jullie een ontwerp maken of aanpassen voor mijn bedrukking?
Indien de kwaliteit van een bestand niet voldoet voor de bedrukking of u wenst dat het ontwerp wordt aangepast, dan kan uw ontwerp bijgewerkt worden door onze vaste ontwerper. Hiervoor wordt een vast tarief van 25 euro (ex. BTW) per opdruk aangerekend. Voor we beginnen met de bedrukking, ontvangt u een digitaal voorbeeld. Op die manier kunt u de afdrukgrootte en de positie van de bedrukking goedkeuren.

Beschikt u zelf niet over een ontwerp, dan kunnen wij dit voor u maken. U geeft de richtlijnen aan en onze ontwerper baseert zich daarop om een prachtig ontwerp samen te stellen. Bij een volledig nieuw ontwerp, rekenen wij een vast uurtarief van 30 euro (ex. BTW) aan waarbij een vast minimumbedrag van 25 euro wordt betaald.
 

Verzending

Kan mijn bestelling geleverd worden?
Standaard wordt er steeds een offerte opgemaakt af fabriek (Legerweg 3 in Westvleteren). Persoonlijke levering is mogelijk mits het aantal dozen beperkt blijft tot 8 stuks. Er wordt een extra tarief aangerekend afhankelijk van de afstand die moet worden afgelegd.

Levering binnen een straal van Tarief
15 km 10 euro
50 km 18 euro
100 km 25 euro
150 km 35 euro


Voor verdere afstanden en voor bestellingen met meer dan 8 dozen leveren we op aanvraag. U kunt ons hiervoor altijd contacteren.
Wat is de levertermijn?
De levertermijn is afhankelijk van het product. Voor drukwerk varieert dit tussen de 3 en 15 werkdagen naargelang het type dat u bestelt. U kunt opteren voor de optie expresdruk mits een extra vergoeding.

Voor textiel streven we naar een levertermijn van 10 werkdagen na besteldatum. Die is afhankelijk van volgende factoren: de beschikbaarheid van de maten en het gekozen kleur van het bestelde textiel.

Naargelang de periode van het jaar en wanneer de drukte het ons toelaat, kunnen wij de levertermijn inkorten. Vraag ons naar de mogelijkheden, wij streven naar een snelle service voor elke klant!
Kan er aan meerdere adressen worden geleverd?
Het is mogelijk om meerdere leveradressen door te sturen. Neem hiervoor contact met ons op.
Kan ik het leveradres/factuuradres achteraf nog wijzigen?
Dit is minder vanzelfsprekend maar in principe is dit wel mogelijk. Hiervoor moet u wel zeker een e-mail sturen naar wim@belgianprintcompany.be om de verandering aan te vragen.
 

Drukwerk

Kan ik mijn drukgegevens veranderen na de bestelling?
Zodra u de gewenste bestelling heeft verzonden, is een wijziging achteraf helaas niet meer mogelijk.
Moet ik rekening houden met snijmarges?
De snijmarge staat voor de speelruimte tussen de bedrukking en de rand van het ontwerp. Tijdens de afwerking van het product moet er rekening gehouden worden met afwijkingen van maximum een millimeter. Daarom vragen wij dat u hiermee rekening houdt tijdens het ontwerpen van uw bestand. Gelieve bij uw ontwerp een marge van 3 millimeter te bewaren. Bij het ontwerp voor spandoeken vragen we dat u 1 centimeter marge overhoudt. Zo kunt u er zeker van zijn dat er geen belangrijke informatie (tekst of beeld) wordt aangesneden in de afwerking van uw product.
Welke kleuren kan ik kiezen voor mijn drukwerk?
Alle drukwerk bij Belgian Print Company wordt in full color uitgevoerd. Hierbij wordt het kleurmodel van CMYK gebruikt waardoor zo goed als elke mogelijke kleurbedrukking mogelijk is. CMYK staat voor Cyaan, Magenta, Yellow en Key (zwart).
Wat is de maximale inktbezetting?
De maximale inktbezetting bedraagt 300% en wordt berekend uit het totaal van de afzonderlijke kleurkanalen CMYK (Cyaan, Magenta, Yellow en Key). We vragen dat u de limiet op 300% houdt om een optimaal resultaat te krijgen. Bij een hogere inktbezetting en korte drogingtijden kunnen wij niet garanderen dat er geen inktvlekken op de volgende vellen zullen aanwezig zijn.
Hoe weet ik of mijn bestand drukklaar is?
Hiervoor verwijzen wij u graag naar de voorwaarden die werden opgesteld onder de vraag 'Welke bestanden moet ik aanleveren voor de bedrukking?'.
 

Textiel

Hoe was ik mijn bedrukt textiel?
Vuistregel: eerste keer moet het textiel binnenstebuiten en koud gewassen worden om krimpen te voorkomen. De volgende wasbeurten opnieuw binnenstebuiten met een maximum van 30┬░. Strijk NOOIT rechtstreeks op de bedrukking!
Kan ik pasmaten verkrijgen?
Dat is mogelijk. Voor meer informatie over de pasmaten gaat u naar de volgende pagina: MAAT BEPALEN.
Kan ik onbedrukt textiel bestellen?
Aangezien de expertise van Belgian Print Company ligt bij de bedrukking van textiel, bieden wij geen onbedrukt textiel aan (uitgezonderd broeken en schoenen).
Kan ik een kleurwissel doorvoeren?
Dat kan. Hiervoor wordt wel een extra kost van 23 euro per kleurwissel aangerekend.
Kan ik verschillende maten bestellen bij een order?
U kunt verschillende maten bestellen per order. U moet daarbij enkel rekening houden met de drukgrootte. Een maximum bedrukking op maat XS is namelijk veel kleiner dan de maximum bedrukking op een maat XXXL.
Kan ik bedrukt textiel teruggeven?
Wij kunnen geen bedrukte kledij terugsturen naar de fabrikant dus u kunt het bedrukte textiel ook niet aan ons teruggeven.
 

Klachten?

Er is een fout gebeurd, wat nu?
Belgian Print Company staat voor een persoonlijke aanpak dus volgen wij eventuele klachten met grote zorgvuldigheid op. Wij volgen het volledige begeleidingsproces per order op dus kunt u bij ons terecht als er iets is fout gegaan. Bij eventuele disputen wordt u dan ook persoonlijk bijgestaan en zoeken we samen met de klant naar een faire oplossing voor alle partijen. U neemt gewoon contact met ons op en wij staan tot uw dienst. Onze jarenlange ervaring staat garant voor een uitstekende service en dit willen wij graag zo houden!
Wanneer er iets niet klopt, moet ik dan digitale foto's opsturen als bewijsmateriaal?
Mocht er een fout opgetreden zijn, dan is het altijd handig om bewijsmateriaal te tonen. Op die manier kunnen wij gepaste maatregelen treffen om de fout te herstellen. Digitale foto's of fysieke bewijsexemplaren kunnen ons hierbij enorm vooruit helpen.
Copyright © 2018 | Webdesign by D-Sign Studio.be